2021-03-31

Deklaracja dostępności

Koordynatorem do spraw dostępności
w Centrum Kształcenia Ustawicznego
we Wrocławiu
jest Pan Tomasz Cudakiewicz

tel. 71 798 67 01 wew. 110

e-mail:
tomasz.cudakiewicz@cku.wroc.pl

 

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu www

 

dostępność:

 

Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.cku.wroc.pl

  • status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa nie we wszystkich punktach zgodna jest z ustawą
z dnia 4 kwietnia 2019 r. z powodu niezgodności lub wyłączeńwymienionych poniżej.

 

treści niedostępne:

 

  • brak opisów alternatywnych i tytułów, dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne nie spełniają w pełni wymogów wytycznych WCAG
  • brak audiodeskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
  • umieszczone w serwisie filmy nie mają dołączonych napisów, ani tłumacza języka migowego
  • brak mapy serwisu
  • nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących lub są skanami dokumentów

wyłączenia:

pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł
  • zostały wytworzone przez inne podmioty niż Centrum Kształcenia Ustawicznego
    we Wrocławiu i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów - brak dostępu do danych źródłowych
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
  • nieczytelneprzez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, a także utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań, są wyłączone
    z obowiązku zapewniania dostępności.

Data publikacji strony internetowej: 22.09.2019

Data ostatniej dużej aktualizacji: 30.03.2021

Oświadczenie sporządzono dnia: 20.03.2021

Oświadczenie zaktualizowano dnia: 31.03.2021

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

  • informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest administrator Roman Gurgul.

  • adres poczty elektronicznej   admin@cku.wroc.pl
  • numer telefonu                      71 7986701

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz wnieść skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż
w ciągu 7 dni od zgłoszenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

  • dane teleadresowe siedziby

Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu

  • adres poczty elektronicznej   cku@cku.wroc.pl
  • numer telefonu                      71 798 67 01
  • adres pocztowy                      ul. Swobodna 73, 50-089 Wrocław

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

  • kontakt dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności
    w komunikowaniu się

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu udostępnia osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się następujące formy kontaktu ze szkołą:

 

Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu przygotowuje dokumenty niezbędne
do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.

Osoba uprawniona może skorzystać z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze szkołą.

 

 

 Informacja o dostępności architektonicznej

 

Na terenie Centrum Kształcenia Ustawicznego znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla samochodu osoby z niepełnosprawnością.

Osoby niepełnosprawne ruchowo przybywające do Centrum Kształcenia Ustawicznego
we Wrocławiu otrzymają niezbędną pomoc.

Niepełnosprawny ma możliwość bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu
z pracownikiem portierni. Informacja wraz z numerem telefonu umieszczona została na szlabanie przy wjeździe na dziedziniec Centrum Kształcenia Ustawicznego.

Przy wejściu głównym do budynku A znajduje się dzwonek przywołujący pracownika CKU.

Wyżej wymieniony pracownik uda się na miejsce wezwania i w razie potrzeby udzieli niezbędnej pomocy np.:

  • podniesie szlaban blokujący wjazd na dziedziniec, a następnie wskaże miejsce
    do zaparkowania samochodu lub innego pojazdu,
  • pomoże przedostać się interesantowi do odpowiednich pomieszczeń.

W budynku A Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu została zainstalowana platforma schodowa dla osób z różnymi dysfunkcjami.

 Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych.

 

Informacje dodatkowe

Instrukcja Ppoż. obowiązująca w placówce została dostosowana do ewakuacji osób niepełnosprawnych

Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast tekstu do tła, dzięki temu materiały opublikowane na stronie internetowej są czytelne, także dla osób słabiej widzących. Staramy się, aby zamieszczone na stronie internetowej informacje były napisane zgodnie z zasadami prostego języka, z zachowaniem odpowiedniego formatowania. Materiały wideo uzupełnione zostały o napisy. W miarę możliwości zdjęcia i grafiki uzupełniane są na bieżąco tekstem alternatywnym. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alternatywny. Poruszanie się po stronie internetowej jest możliwe za pomocą klawisza Tab klawiatury. Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) posiadają wyraźne podkreślenie. Linki w obrębie serwisu otwierają się w tym samym oknie, a do serwisów zewnętrznych w nowym oknie.

Materiały znajdujące się na stronie internetowej można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych.

Strona internetowa w dużym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane
z dostępnością.

Informacje zamieszczone na stronie internetowej są na bieżąco przeglądane
i aktualizowane.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..